Wednesday, July 29, 2009

something happened last night (part II)



cerita aku before dis tak detail ek..



buat korang tertanya2 ek..




sabar ek..






nanti aku cerita ek..






(bape banyak 'ek' da..)









hehe.

erm, ramai yang bertanyakan details cerita tersebut.. thanx korang yang bertanya.. kire korang ambik berat gak la pasal aku.. hehe ;p






ok.



sambungan cerita nya... (rase macam nak copy-paste je yang aku dah cerita dlm ym n msg)



takpe. demi korang (chewah!) aku sanggup menaip walau seribu patah ayat sekalipon.. hehe ;D




ceritanya begini..





aku balik rumah lewat dalam kol 10mlm camtula.. sbb baru balik dari appointment kat the curve (berjimba sbenanye..)



balik sorang2.. aku tak terus naik atas.. aku mandi siap2 kat bawah.. (bawah bermaksud rumah di tingkat bawah)..




afta mandi, aku lepak2 kat bawah lagi sambil membaca.. (wah!~ funNa membaca!!)
keadaan masa itu sunyi.. hanya bunyi kipas dan lampu sahaja.. dan juga bunyi majalah yang diselak-selak..




tiba-tiba... (jeng! jeng! jeng!!)




kedengaran bunyi2an di tingkat atas.. seperti orang cuba mahu membuka pintu dari balconi atas.. dan juga bunyi *ape entah.. susah nak describe*



pendek kate (panjang tak kate ape).. macam ade orang nak ceroboh masuk tapi tak berjaya..
*ouh. security kat rumah aku sangat kuat.. hehe*





masa 1st aku dengar bunyi tu, aku buat2 taktau je.. mungkin jiran sebelah nak masuk rumah die ke..




bile dah semacam je bunyi, aku intai la jiran sebelah dan sebelah.. oh!gelap! tiada orang..



makanya...



apa korang akan rase? takut tak?



for sure la aku takot.. dan2 xtau nak roger sape.. 1st, aku call adik aku kat UM.. dia tengah ade program ape entah ngn hep.. siap cakap kat aku "akak call jela mama.. bagitau mama"



adeyh, aku taknak bgtau mak aku, tak nak dia risau.. sebab mak aku ni jenis cepat gelabah sikit.. (sory mama! hehe)



then, aku call kakak aku, dan die seperti biasa la, handphone ke mane-mane.. (maksudnya tak angkat)



habis sume orang aku nak roger..





last2.. bila dah takut sangat.. aku call mak aku.. 1st call, tak angkat.. 2nd call pon tak angkat..



call ayah aku lak.. angkat!~ aku pon mengadu la kat ayah aku..



ayah aku : hello assalamualaikum..

aku : waalaikumsalam..


ayah aku : kakak call mama tadi eh? mama tengah smayang.. ade ape?


aku : aaa..mmm (tak bole nak cakap.. tak keluar suara.. haha)


ayah aku : kenapa ni?


aku : taa.. taa.. takooott..


ayah aku : kenapa-kenapa?


aku : (sambil tahan nangis.. bercerita..) blablabla..






dan ayah aku pon menenangkan aku.. ayah aku memang seorang yang tenaaang je.. mak aku yang cepat panik..



keadaan aku yang tenang tadi tu berubah bila mak aku yang call balik..



*aku pon jadi menggelabah! hahah.. kelakar ingat situasi tu..*




mak aku pon roger kawan2 dia kat sini..





makanya...




terjadilah ramai2 datang rumah aku...





1st yang datang adalah anuar dengan kayu baseball.. (mula2 ingat stick hoki).. wah!~ macam drama lak..






haha.. rasa kelakar lak..




and, malam tu aku gi tido umah jiran.. malu gile rase..



begitulah ceritanya.. jelas tak? (masih jelaassss... hehe. gaye hafiz af7)




tamatlah cerita aku..




iklan jap>>


tengah2 aku taip wat cerita ni kan.. tiba2 aku teringat cerita karanagn budak2 ni..




contoh1 :












contoh 2 :






nota kaki :

dah baca karangan budak tu berkali-kali pon, aku still gelak lagi.. tak boleh tahan cerita hantu die tu.. hahahah.. =)) gelak-guling-guling

1 comment:

Nur Sharmila said...

cik funna, you dtgla tdo bilik i if takut..hehe..kesian you.