Friday, December 5, 2008

ASSIGNMENT 1 [ep.2]

ok. kite teruskan assignment arini..
tajuk die stil esaimen 1 sbb esaimen 2 adalah lain.. nanti akan diceritakan bila sy wat esaimen 2 tu heh.. ngehe.. ;p

tarikh : 5 december 2008


erm..
mud bangun pagi arini adalah sgt malas.
bangun utk sarapan n lunch.. brunch..
pastu cam mls nk mandi.
tp mama suh gi bayar bil maxis lak.
so, tepakse siap2..
first abah nk teman.. sbb mama pegi mane ntah.. lps mandi tu, ttbe mama da xde dlm uma..
so, gi ngn abah..
ttbe half way tu.. ade org call, nk dtg uma.. abah pon suh anta balik.. die suh ajak atin..
atin?? huh, kene pujuk nangis2 dulu baru nk ikot.. ishh.. napela die ni dilahirkan malas kua umah? hadeyh..

pastu.. try la roger teah...
dgn arapan teah free n bole teman..

tuuuttt,tuuutt.... tuuuuuttt,,tuuuttttt (10x kot) *bunyi tone sy call die heh rakan2*
ohh..tiada jawapan..

aku xpuas ati.. call lg skali..

tuuuutt,ttuuuutttt

org disana : hello
me : hello
org disana : erm, nk ckp ngn fateha eh? kejap eh..
me : ohh..ok..

then kedengaran nama teah dipanggil.. cam kecoh sekejap.. aha, ape ko wat ek teah?

teah : lo.. *bunyi xclear.. ko ktmane nih? hehe ;p*
me : oit.ko ktne? *trs nk terjah!~*
teah : kt umah.. tgh kemas2 nk balik kg japlg..
me : ko balik kg??????? *aduuuhhh,, punah harapan..uhuh*
teah : a'a.. japlg nk balik la..
me : oohhh.. ko xraye kt cni la ek?
teah : xla.. nape? ko nk ajak aku amek daging korban ke nanti?

hahhahahahaha.. ktorg gelak sama2..
ahahha.
klaka.
igt time kecik2..
teah ni kawan aku dr kecik lg..
since skola rendah.. sbb tadika die tadika lain.. teah br pindah cni time skola rendah.. *btol kan?*

ni ha teah.. pic time ktorg g karaoke.. tahun bile ntah.. xigt.. heh.. teah ni da ade boifren k.. sila jgn ngorat die.. ngorat aku bole.. aha ;p

ktorg dulu sgt ramai kawan.. kire geng la.. time2 skola rendah dulu.. pastu bila da masuk asrama,, kawan makin kurang.. kurang ke?? ntah.. xtaula.. menyombong ke? aha.. erm, ramai gak kwn2 yg da pindah.. sgt ramai kot yg da pindah.. korny, yonnex, shuhada*teah, jiran ko name shuhada kan?* , erm, ramaila..
so, sekarang cam tggl sket je yg available kt sri gombak ni.. bese2 aku n teah la..

ok. balik kpd crite asal..
bile da teah xavailable, aku cam buntu kejap.. nk ajak sape lg eh? kamil? hu.. die fre afta raya aji la.. xbrani nk kaco.. uhuu.. pastu aku berfikir sejenak.

"ala.. setakat nk gi bayar bil kt selayang tu, nenek aku pon bole gi sorg2!!" bisik hati kecilku ini.. (heh. cam novel lak..;p)

aku pon gagahkan diri.. pegi jela sorg2..

odw pegi sana,, aku cam terberangan sekejap dlm kete.. yela, bawak kete sorg2.. apelg bole wat.. berangan jela..

skali aku cam lost.. eh, nk gi mane sbenanye ni??
hadeyh.

aku nk gi selayang la!!!!~
yg laju sgt ni nk gi mane? aduyai.. ini da jln nk gi KL..

uhuh.. inila sebab yg aku xsuke nk drive sorg2.. cepat sgt berangan dan lost.. aduhhh..
if xberangan pon,, mesti nk jerit2 dlm kete tu.. yela, da aku sorg.. xnk sunyi kan? ha.. jeritla ko puas2!!~ karoke dlm kete.. ko sorg je nyanyi.. xyah berebut mic.. ngehe ;p
;p
;p

aha.
sampai selayang tu.. tempat tu mmg sesakkkk!!!!!! gile....... kenderaan besimpang siur.. parking mmg harem la.. xde parking.. aku pon double park.. ade tong2 lak.. sape suh ko tanda pakai tong? aku nk parking!! parking jela....

sbb nk gi bayar bil KEJAP je..

bile da masuk.. punyela ramai org.. tp bayr bil kt mesin tu.. 1 out of service lak.. bratur gak r.. aku pon cube nk intai2 cane org baya.. sbb ini FIRST TIME aku bayar pakai mesin ni.. slame ni bayar kt post office je.. senang.. tp kalo post office UM mmg la senang, xramai org.. p.o kt srigombak mak aihhh... if nk bayar bil kol 3, kol8pagi da kene amek no. ramai gileeee org.. eeeww..
oleh sbb ini first time aku bayar bil, aku xsegan utk bertanya.. yeee.. aku mmg xsegan bertanya.. malu bertanya sesat jalan beb!!~ aku pon tanya la pacik kat ctu.. byk tol soalan aku tanya.. cam soalan bodo pon ade gak.. "pacik, mesin ni bg change x?", "cane kalo kite bayar kurang?".. huu.. itu sume aku kene tanye sbb nk manage duit.. abah kasi rm350 je.. utk bayar 3bil..
  1. RM161 --> tp aku kene genap bayar rm200
  2. RM138 --> aku bayar rm150
  3. RM48.75.. --> aku bayar rm50
dan mesin itu pon byk songeh.. xterima duit rm1, rm2, syiling pon xnk.. aku ni lak xde duit spuluh2.. sume duit 50.. so, disitu aku telah kerugian RM50.. adeyh.. kurangla aktiviti merewang aku sebanyak RM50.. uhuh..

papepon.. TQ pacik!!!~ krn menolong sy!!~ hehe ;) (pacik tu siap tlg tau)

ok. panjang lak bebel..

erm. ha!!~ adik aku yg sorg lg da balik.. acik yg matrik melaka tu..
td kol6 amek die.. ha.. pasni senang sket.. die ni suke kua umah.. t if nk jalan2 xde geng, bole paksa die ikot.. senang sket.. die ni pon suke bgn pagi2.. lps suboh da xtdo.. maknanya sarapan pon die akan sediakan.. ngeee ;) tp yg lecehnye die ni xlekat kt umah skrg ni.. sejak jd remaja ni.. now pon die xde kt umah, kua gi mane ntah.. mau kol 1-2 pagi br balik.. haishhh.. menyusahkan aku gak.. sbb aku yg kene tunggu die balik.. adeyh..

ok. till then..
lapar lak..
nk cari makanan..
daaaa~~~

2 comments:

madey said...

eh jap, ko bayar streamyx tp x gune? ape kes?


hahaha ape citer adik ko? die jadik mpp x? kelakar giler mse ko citer dulu

farah_suhanissis said...

kalau wikend ko xto nak g mane, ajak aku.hahahaha... aku avail je wikend. i mean ahad jela... hehehehe... sebok je nak ikot org